מה זה אוגמנטציה?

כאשר מסת העצם בלסת שלנו לא מאפשרת להניח שתלים דנטליים, יש לבצע תהליך שנקרא אוגמנטציה שמטרתו לאפשר לשתל להשתלב טוב יותר עם העצם, כדי להבטיח שיישאר במקומו כראוי. במידה ויונח שתל בלסת בעלת מבנה עצם שאינו יציב מספיק, הרי שהסבירות להיווצרות פגיעות ופגמים שיצריכו טיפולים נוספים, עולה מאוד. במאמר זה, נרחיב אודות הטיפולים השונים בהם נדרשת אוגמנטציה, מדוע יש לעשות זאת ומה תפקידם של הרופאים.

4 סוגים של אוגמנטציה

כאמור, הסיבה העיקרית בגללה יש לבצע אוגמנטציה היא אובדן עצם בלסת. עצמות הלסת מעצבות את הפנים שלנו ושומרות על תקינות תנועה והלחץ שאנחנו מפעילים כאשר אנחנו לועסים, מדברים ועוד. במקרים בהם אנו מאבדים שן אחת או יותר, עצמות הלסת עלולות להתפרק אם לא יוחלפו בשתלי שיניים. כדי להימנע ממצב זה של אובדן עצם, פונים לאחד מארבעת ההליכים הבאים בהתאם למצב הפה:

  • הגדלת רכס – מחסור בשיניים בפה, הופך את עצם הלסת התומכת בהן לדקה מאוד, כלומר הבסיס לשיניים הופך כמעט ולא יציב. כדי להפוך את הבסיס ליציב יותר, יש לבצע הרחבה של רוחב ונפח עצם הלסת.
  • הרמת סינוס – הסינוסים המקסילריים ממוקמים באזור שמעל השיניים האחוריות וכאשר חסרות שיניים בפה, הם עלולים להשתלט על האזור בו נמצאים שורשי השיניים. במצב זה לא ניתן להשתיל שיניים כיוון שהם עלולים לחדור אל תוך הסינוסים. כדי למנוע זאת, יש לבצע הליך הרמת סינוסים טרם ההשתלה, כדי להחזיר את אלו למקום ולאפשר אוגמנטציהלקראת טיפול השתלה דנטאלית.
  • שימור שקעים – במסגרת ההליך, מניחים שתל בשקע שנוצר בחניכיים מיד לאחר עקירת שן. פעולה זו מונעת שקיעה מהירה בחניכיים.
  • אוגמנטציה פריודונטלית – כאן המטרה היא להשתיל עצם חניכיים סביב שן קיימת כדי למנוע תזוזה ולהבטיח שהיא תישאר יציבה במקומה. אם השיניים לא יציבות, המשמעות היא היווצרות מרווחים בהם יתפתחו זיהומים ו\או מחלות חניכיים. חשוב לציין שזהו הליך מעט מסובך הדורש זמן החלמה.

מי הם הפריודונטים?

פריודונטים הם מומחי שיניים המתמקדים במניעה, אבחון וטיפול במחלות חניכיים, כמו גם בהליכי הנחת שתלים דנטליים. הם עוברים הכשרה מקיפה ומעמיקה מעבר לרפואת שיניים, מה שהופך אותם מצוידים היטב לביצוע הליכי אוגמנטציה שונים באופן המדויק והנכון ביותר לכל מטופל ומטופלת, תוך הבטחה לתוצאות מעולות.

לכן, אם גם אתם סובלים מבעיות חניכיים הדורשות השתלה, חשוב לוודא היטב ובאופן המוקפד ביותר את אנשי המקצוע שהחיפוש שלכם העלה. בצעו סקרי שוק, התייעצו עם קולגות וחברים שעברו תהליך דומה, צרו קשר לפגישת ייעוץ ראשונית במטרה לגבש דיעה מוצקה יותר ושאלו כל שאלה שעולה על דעתכם. הכל כדי שתרגישו הכי בטוחים שיש בנוגע לרופא שלכם.

לא משחקים עם בריאות הפה

חשוב לציין כי אוגמנטציהעל אף שהיא מסייעת רבות בלהכין את הפה לקראת טיפולים עבור מטופלים הסובלים מאובדן עצם, לא חפה גם היא מסימפטומים ותופעות לוואי שכדאי להכיר; סיבוכים כתוצאה מהרדמה, דימום, הידבקות ונזק לעצבים עלולים להתרחש בהחלט, אך הם כקליפת השום לעומת הבעיות הרפואיות שעלולות להיווצר במקרה של בריחת עצם נוספת.

כשהיינו צעירים, סבתא הייתה אומרת שיש 2 דברים בגוף שאין לזלזל בהם; העיניים והשיניים. במידה וצצה בעיה באחד מהם, יש לפנות לטיפול במהירות האפשרית. כעת כשגם אתם יודעים הכל על אוגמנטציהכל שנותר זה רק להבין ממה נובעת הבעיה הרפואית שלכם ומהי הדרך הנכונה לטפל בה. בדיוק בשביל זה, קיימים פריודונטים מומחים אשר למדו, הוכשרו והתמחו בתחום וכעת, מוכנים לסייע גם לכם לחזור לחייך את החיוך המושלם והמנצח שלכם.